|
|
|
|
|
|
خبر جديد
|
|
جشن اهدا و تبادل کتاب به کودکان در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود ادامه...
|
|
|
|
|
|
|
انتخاب کتاب توسط دانشآموزان امتیاز امسال نمایشگاه یاد یار مهربان است |
|
(0) |
تعداد بازديد |
(970) |
|
موسوی در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: زمان برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان به لحاظ اینکه به هیچکدام از فستیوالهای کتاب کشور نزدیک نیست، بسیار مناسب است. این در حالی است که نمایشگاه کتاب تهران نه در زمان مناسبی از سال به لحاظ آبوهوایی (گرمای شدید تابستان) و نه در مکان شایسته و متناسب با اصول نمایشگاهی برگزار میشود. وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان اقدام بسیار درخوری است اما برای اینکه همه دانشآموزان شهر تهران بتوانند از چنین امکاناتی برخوردار شوند، لازم است نسبت به برپایی چنین نمایشگاههایی در مناطق مختلف شهر اقدام شود یا اینکه تسهیلات ویژهای مانند سرویسدهی به لحاظ حملونقل دانشآموزان، در اختیار مدارس قرار داده شود. مدیر اداره کتاب کودک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا بهتر نیست بهجای برپایی نمایشگاههای متعدد کتاب در طول سال، یک نمایشگاه دائمی کتاب در سطح شهر برگزار شود؟» گفت: پروژه باغ کتاب با این منظور و هدف در دست احداث و راهاندازی است. اما تا پیش از راهاندازی رسمی این مکان، نمایشگاه یاد یار مهربان فرصت مغتنمی برای دسترسی علاقهمندان به کتاب است. موسوی بیان کرد: این نمایشگاه به لحاظ اینکه بُن کتاب در اختیار مدارس بهمنظور تجهیز کتابخانههای کلاسی و آموزشگاهی قرار میگیرد، بسیار ارزشمند است و امیدواریم هرسال با پیشرفت این نمایشگاه در ابعاد مختلف، مواجه شویم. وی در پایان سخنانش، گفت: باخبر شدیم که امسال برای نخستین بار، دانشآموزان نیز به همراه کتابداران و کارشناسان حوزه کتاب مدارس در نمایشگاه بهمنظور انتخاب کتابهای مورد نیاز مدارس حضور مییابند؛ این اقدام گامی رو به جلو در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب میشود. چرا که انتخاب کتابها متناسب با سلایق دانشآموزان صورت میگیرد. دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان دوم بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزشوپرورش و شهردار تهران در محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران افتتاح شده است. این نمایشگاه تا هفتم بهمنماه میزبان علاقهمندان به کتاب بهویژه دانشآموزان مقاطع تحصیلی مختلف است.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|